Veelgestelde vragen

 
  • LiGA Actiepunten gaat stoppen
  • LiGA Actiepunten
    • Hoe werkt LiGA Actiepunten?
      Zie je bij het boodschappen doen LiGA producten met het Actiepunten-logo? Elk deelnemend product is Actiepunten waard!
      1. Meld je eenmalig aan bij het spaarprogramma.*
      2. Koop jouw favoriete LiGA product.
      3. Voer de spaarcode van je verpakking in op de Actiepunten-website.
      4. Elke code is 5 Actiepunten waard. Hoe meer codes je invoert, hoe hoger je Actiepunten-saldo wordt.
      5. Verzilver je gespaarde Actiepunten voor hoge kortingen op producten en uitjes in de Actiepunten Spaarshop!

      * Let op: LiGA Actiepunten gaat stoppen! Je kunt je nog aanmelden t/m 31 oktober 2017, hierna is aanmelden niet meer mogelijk. Sparen en shoppen kan nog t/m 17 december 2017.
  • Account en inloggen
    • Hoe meld ik me aan voor LiGA Actiepunten?
      Let op: LiGA Actiepunten gaat stoppen! Je kunt je nog aanmelden t/m 31 oktober 2017, hierna is aanmelden niet meer mogelijk. Sparen en shoppen kan nog t/m 17 december 2017.

      Aanmelden gaat als volgt:
      1. Ga naar de website van LiGA Actiepunten en klik rechts bovenin op ‘Inloggen’.
      2. Klik op ‘Maak een account aan’.
      3. Volg de stappen en vul je gegevens in.
      4. Je ontvangt nu een bevestigingsmail op het door jou opgegeven e-mailadres.
      5. Klik op de knop in de bevestigingsmail.
      6. Klaar! Je bent aangemeld als deelnemer van LiGA Actiepunten. Welkom!
    • Hoe log ik in bij LiGA Actiepunten?
      1. Ga naar de website van LiGA Actiepunten en klik rechts bovenin op ‘Inloggen’.
      2. Klik op ‘Inloggen’.
      3. Vul je inloggegevens in en klik op de button. Veel spaar- en shopplezier!
    • Ik ben mijn wachtwoord kwijt of vergeten, wat nu?
      1. Klik in het inlogscherm bij je wachtwoord op ‘Wachtwoord vergeten?’.
      2. Vul je e-mailadres in.
      3. Je ontvangt meteen van ons een mailtje met een link.
      4. Klik op die link en stel een nieuw wachtwoord in.
      Voortaan kun je inloggen met dit nieuwe wachtwoord.
    • Hoe kan ik mijn e-mailadres of wachtwoord wijzigen?
      1. Log in met je LiGA Actiepunten-account.
      2. Ga naar je account (klik op je profielplaatje) en dan naar ‘Jouw gegevens’.
      3. Klik bij ‘Mijn account’ of ‘Wachtwoord’ op ‘Wijzigen’ om je e-mailadres dan wel je wachtwoord te wijzigen.
      4. Ook je overige persoons- en adresgegevens kun je hier aanpassen.
    • Ik kan mijn adres niet invullen. Wat nu?
      Als je je postcode in het eerste vakje hebt ingevuld en het huisnummer in het tweede vakje, worden je straatnaam en woonplaats automatisch ingevuld. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je de twee velden handmatig invullen.
    • Kan ik deelnemen aan LiGA Actiepunten vanuit het buitenland?
      Helaas, het spaarprogramma is momenteel alleen in Nederland beschikbaar. We kunnen geen bestellingen in het buitenland leveren.
    • Kan ik mijn account overdragen aan iemand anders?
      Nee, een account is persoonsgebonden en niet overdraagbaar aan anderen. 
    • Hoe meld ik me af voor LiGA Actiepunten?
      Wil je stoppen met LiGA Actiepunten?
      Wat jammer! Onthoud dat je altijd welkom bent om terug te komen. Maar let op: je complete account, inclusief je puntensaldo, wordt verwijderd.
      1. Log in met je LiGA Actiepunten-account.
      2. Ga naar je account (klik op je profielplaatje) en dan naar ‘Jouw gegevens’.
      3. Volg de instructies bij ‘Account verwijderen’.
  • Sparen
  • Uitleg over je saldo
  • Bestellen en bezorgen
    • Hoe bestel ik iets in de Spaarshop?
      1. Log in met je LiGA Actiepunten-account.
      2. Klik in de Spaarshop op het item van jouw keuze (je kunt alleen items bestellen waarvoor je voldoende punten hebt gespaard).
      3. Klik op de knop ‘In winkelwagen’. Controleer hier de informatie over het te bestellen item en klik op ‘Verder naar bestellen’. 
      4. Vul je gegevens in of wijzig ze indien nodig. Nadat je akkoord bent gegaan met de voorwaarden kun je klikken op ‘Plaats mijn bestelling’.
      5. Betaal, indien nodig, nog het openstaande bedrag via iDEAL. Voor een aantal aanbieders werken we met een voucher. Eventuele bijbetalingen op hun acties verlopen niet altijd via iDEAL, maar kun je ter plekke bij het inwisselen van de voucher voldoen.
      6. Je bestelling wordt thuisbezorgd of ontvang je in je mailbox (in het geval van bijvoorbeeld een entreeticket of voucher).
    • Wat zijn de verzendkosten?
      De producten in de Spaarshop worden door verschillende aanbieders geleverd, de verzendkosten kunnen dan ook per product verschillen. De verzendkosten van jouw product vind je terug op de productpagina en later ook in de winkelwagen. 
    • Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?
      Ja. Nadat je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je per e-mail een bevestiging van jouw bestelling.
    • Ik heb geen bevestiging ontvangen. Is mijn bestelling wel geplaatst?
      Controleer eerst of de bevestigingsmail niet in je ongewenste mail terecht is gekomen. Vind je de bevestiging niet in je mail, dan kun je contact opnemen met de Klantenservice.
    • Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
      Heb je eenmaal besteld, dan is het in principe niet mogelijk je bestelling te annuleren. Maar in sommige gevallen zijn hier uitzonderingen op. Kijk in de actievoorwaarden van de aanbieder of dit in jouw geval geldt. Heb je je bestelling ontvangen, dan geldt de wettelijke bedenktijd: de periode waarin je jouw bestelling kunt retourneren. Kijk daarvoor ook in de actievoorwaarden van de aanbieder van jouw product.
    • Kan ik in één keer een aantal bestellingen plaatsen en zo slechts eenmaal verzendkosten betalen?
      De producten in de Spaarshop van LiGA Actiepunten worden verkocht via diverse aanbieders. Als je bij meerdere aanbieders een aankoop doet, betaal je per aanbieder de verzendkosten.

      Bestel je meerdere producten bij één aanbieder? Dan betaal je de verzendkosten eenmalig. Welke partner het product aanbiedt en hoe hoog de verzendkosten zijn, vind je terug in je winkelwagen.
    • Hoe werkt de bestelling van acties/producten met een voucher?
      Bij bestelling van sommige items, zoals een dagje weg, krijg je een voucher. Dat werkt als volgt: 
      1. Bestel de voucher in de Spaarshop.
      2. Je krijgt de voucher per e-mail toegestuurd.
      3. Wissel de voucher in bij de betreffende aanbieder voor je recht op korting.
      4. Voldoe eventuele bijbetalingen ter plekke bij de aanbieder, bijvoorbeeld aan de kassa of in hun webshop. Voordat je de voucher bestelt, krijg je inzicht in het bedrag dat je moet bijbetalen en op welke wijze de betaling plaatsvindt. 
      Je kunt elke voucher maar éénmaal gebruiken. Of de voucher overdraagbaar of persoonlijk is, hangt af van de voorwaarden van de leverancier. Kijk voor de voorwaarden van de partner op de productpagina van jouw bestelling.
    • Mijn bestelling is niet geleverd binnen de beloofde termijn. Wat nu?
      Vervelend dat je bestelling niet is aangekomen! Neem contact op met de aanbieder van het product, die kan je snel verder helpen. De contactgegevens vind je bij de voorwaarden van de aanbieder. Je kunt ook via het contactformulier contact opnemen door hier de betreffende partner te selecteren.
  • Betalen
  • Garantie, klachten en retourneren
    • Wat moet ik doen als een product defect is?
      Vervelend als je een defect product hebt ontvangen! Neem snel contact op met de aanbieder van je bestelling. Kies bij ‘Vragen’ voor ‘Contact’ en kies daar voor ‘Ik heb een vraag over mijn bestelling of spaarshopproduct’.
      Kies de aanbieder van je bestelling. Als je hier het bijbehorende formulier invult, wordt je vraag of klacht direct verstuurd aan de aanbieder van het product.
    • Waar kan ik met andere vragen en/of klachten terecht?
      Heb je vragen en/of klachten over LiGA of LiGA Actiepunten, ga dan bij ‘Vragen’ naar ‘Contact’.
      Je kunt hier aangeven waar je vraag over gaat: een product of bestelling, het spaarprogramma of LiGA in het algemeen. Daarna vul je het contactformulier in en dan zorgen wij ervoor dat je vraag of klacht bij de juiste partij terecht komt.
    • Mijn product voldoet niet aan mijn verwachtingen en/of ik wil het retourneren. Wat nu?
      Neem snel contact op met de aanbieder van je bestelling.
      • Kies bij ‘Vragen’ voor ‘Klantenservice’ en kies daar voor ‘Ik heb een vraag over mijn bestelling of spaarshopproduct’. 
      • Kies de aanbieder van je bestelling. Als je hier het bijbehorende formulier invult, wordt je vraag of klacht direct verstuurd aan de aanbieder van het product.
      •  Kijk ook even in de partnervoorwaarden van de aanbieder van jouw product of daarin specifieke retourvoorwaarden of –instructies vermeld worden.
    • Zit er garantie op de producten?
      Op de meeste producten zit garantie. Als er garantie op jouw product van toepassing is, staat dat vermeld bij de actievoorwaarden van de partner die jouw bestelling verzorgt.
  • Nieuwsbrieven
    • Hoe vaak wordt er een nieuwsbrief verstuurd?
      Wanneer je ingeschreven staat voor de nieuwsbrief ontvang je deze doorgaans eenmaal per maand.
    • Hoe meld ik mij aan of af voor de nieuwsbrief?
      Bij het aanmaken van je account kun je aangeven of je de LiGA Actiepunten nieuwsbrief wil ontvangen of niet. Middels de afmeld-link in elke verzonden nieuwsbrief kun je je afmelden. Ook kun je te allen tijde in je account je voorkeur aangeven. Je vindt het kopje ‘Nieuwsbrief’ onder ‘Jouw gegevens’.
    • Wat staat er in een nieuwsbrief?
      In de LiGA Actiepunten nieuwsbrief houden we je op de hoogte van je actuele saldo en LiGA Actiepunten nieuws; zoals nieuwe aanbiedingen in de Spaarshop, nieuwe producten van LiGA, winacties en nog meer leuks!
  • Overige vragen
    • Hoe doe ik mee aan winacties?
      LiGA Actiepunten gaat binnenkort stoppen. Daarom worden er geen winacties meer georganiseerd.
    • Wat is de geldigheidsduur van de aanbiedingen?
      LiGA Actiepunten gaat stoppen. De meeste producten zijn te bestellen t/m 17 december 2017, daarna kunnen er geen bestellingen meer geplaatst worden. Tot die tijd geldt: zo lang de voorraad strekt. Sommige producten gaan al eerder uit het assortiment, dit staat dan d.m.v. een label in de Spaarshop aangegeven.
    • Komen er nog meer artikelen bij?
      Op 18 december 2017 komt er een einde aan de Actiepunten Spaarshop. Tot die tijd zullen er zo nu en dan nog nieuwe artikelen aan het assortiment worden toegevoegd. Houd de website dus nog even goed in de gaten!
    • Hoe lang duurt het spaarprogramma LiGA Actiepunten?
      In december 2017 komt er een einde aan LiGA Actiepunten. Het aanmaken van een account is nog mogelijk t/m 31 oktober 2017, Actiepunten sparen en verzilveren in de Spaarshop kan nog t/m 17 december 2017.

Je vraag niet gevonden?

Stuur ons een berichtje, we zullen je vraag dan zo snel mogelijk beantwoorden.

Stel je vraag